Når du skal anmelde byggeaffald, skal det ske via det digitale system Bygningsaffald.dk. Herunder finder du en trin-for-trin vejledning til, hvordan du gør:
1. Log ind på Bygningsaffald.dk
2. Start en ny anmeldelse
- Når du er logget ind, skal du øverst på siden vælge "ny anmeldelse".
3. Vælg Anmeldelsestype
Du får nu mulighed for at vælge mellem to typer anmeldelser:
- Standard: Brug denne, hvis du skal anmelde almindeligt byggeaffald.
- Asbest: Brug denne, hvis du udelukkende skal anmelde asbestaffald.
Bemærk at du skal vælge "standard", hvis du både skal anmelde asbestaffald og andet byggeaffald.
4. Udfyld skemaet
- Følg systemets anvisninger og udfyld de påkrævede felter.
5. Indsend anmeldelsen
- Når du har udfyldt alle påkrævede oplysninger, kan du sende anmeldelsen afsted gennem systemet.
6. Hvad sker der bagefter?
- Når vi har modtaget din anmeldelse, kan du forvente svar fra os inden for 14 dage.
Har du spørgsmål?
- Spørgsmål om selve anmeldelsen? Kontakt Solrød Kommune (kontaktoplysningerne står nederst på denne side)
- Tekniske problemer eller spørgsmål til systemet? Kontakt Sweco A/S på tlf. 72 20 72 07